Knodd eller inte?

Har länge funderat på den här frågan och kommit på att det nog ska vara knodd i år. Men då jag först kom på det förra månaden var det för sent, om man inte vill adoptera. Nåväl. Jag nedslås inte så lätt. En liten litterär bebis kan det ju trots allt bli av efter som året är ungt, tänkte jag och satte igång att skriva på en roman. Första projektnamnet var Vind, men det var alldeles för intetsägande, varpå jag bytte till Ormar i idyllen. Om det är någon kvalitet i orden får läsaren själv avgöra, då jag själv är väldigt partisk. Från min hontidont ser orden lätt briljanta ut, men ett och annat nedsteg i det patetiska gör att jag önskar kritik på innehållet.

Att ödsla tid på att läsa kan ge något åter. Klicka på ROMAN under länkar.

Möjligen avbildar jag livet självt, eller ljuger jag ett nytt liv. Tre kapitel är i alla fall skrivna och det fjärde krystar jag på.

Kommentarer
Postat av: Skaggs

Jag har läst de två första, men jag tror jag avvaktar kap 3 till morgondagen. Finns en hel del fantastiska formuleringar som får en att nicka instämmande samtidgt som man drar på smilbandet.

2007-05-04 @ 21:57:41
Postat av: Mästaren och Margarinet

Låter utmärkt. Att det går hem hos någon partisk i alla fall!

Postat av: bubbafett

Romanens titel har en hel del gemensamt med dagens besök på Knäbäckshusen där både idyll och ormar ingick. Jag hoppas att ormarna i romanen är betydligt farligare än de nyvakna kopparormar som ringlade sig bland lövhögarna i verkligheten.
//bubbafett

2007-05-06 @ 22:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback