Blod eller guld

Har du delat ditt blod med någon? Suttit där i kojan eller på nån speciell plats och skurit ett litet jack i ditt finger eller i handflatan, kompisen gjort det samma och sedan har ni delat blod? Tiden går, skolor byts, pojkvänner, flickvänner blir viktigare än de första vännerna, erfarenheter blir till, universitetet spär ut, arbeten tar och mister man. En dag står man där med tanken: vart tog mitt blod vägen? Det blodsband som en gång var det viktigaste.

Vart tog ditt blod vägen?

Och måndag till fredag, kanske en del på lördag och söndag också, sparar vi likt ekorrar eller strävar vi likt korpar åt att roffa allt det som glimmar. Vi tror oss vara ärliga, men i all denna hets efter guld...

Blod eller guld?
Barn eller karriär?

Kommentarer
Postat av: Dr S

Nämen hej!
Nu hälsar jag på.
Blod har jag inte delat men en gång ryckte jag förtvivlat bort några hårstrån från min polares bröst och tryckte dem mot mitt eget i hopp om att det skulle gro lite hos mig med.
Och vet du vad, det gjorde det. Ingen matta precis, men lite har jag allt.

Postat av: Anonym

Jag delade blod med en dolk från en skottes kiltutstyrsel en snurrig kväll på stan. Det var längesen och vi var jättekära...Jag undrar vad han gör idag...?

2007-03-07 @ 19:38:05
Postat av: Mästaren och Margarinet

Ja, blodet är viktigt att följa upp!

2007-03-07 @ 19:57:52
URL: http://mastarenomargarinet.blogg.se
Postat av: Mästaren och Margarinet

Att ympa bröst-, pung- eller skallhår verkar vara en bra idé, doktorn!

2007-03-07 @ 20:00:52
URL: http://mastarenomargarinet.blogg.se
Postat av: lovisan

jag delade blod en gång. För en vänskap som ingenting kunde komma emellan eftersom den var höjd över all vanlig barnbassängsdjup vänskap. Men sen blev pojkvänner viktigare än allt annat och även vänskapen. trots att det var länge sedan gör jag aldrig om det. delar blod alltså.

2007-03-10 @ 17:20:30
URL: http://loisan.blogg.se
Postat av: Mästaren och Margarinet

Lovisan - är numera länkad till min blogg. Man kan ta sig ifrån mina ord för att finna hennes annorlunda...

2007-03-10 @ 17:30:16
URL: http://mastarenomargarinet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback