Bygg dig själv

Börja med en medelmåttig kropp, ett medelmåttigt intellekt och spä på med en icke-existerande garderob. Utsätt dig sedan för webbens alla nycker. Som kvinna kan du gå in på en modeblogg och lära dig om hur du ska klä dig, det finns nämligen bestämda regler för detta. Shoppa sedan loss och känn den eufori som ska inställa sig då du spenderar pengar en masse. Du ska inte tänka på vem du gynnar mest med dina inköp, för det hör inte till saken. När du, utan dåligt samvete för miljö och exploaterad arbetskraft, stiger ut ur boutiquerna känner du dig som en ny människa. Men för att rätta till alla dina andra fel behöver du en personlig tränare som stöttar dig i uppbyggandet av en perfekt kropp. Räcker inte träning fungerar det alltid med operativa ingrepp. Efter några månader kan du skönja ditt nya jag - ja, du kallar det ditt jag eftersom du förknippar ditt yttre i huvudsak med ditt inre, eller rättare sagt - i det här stadiet är ditt yttre och inre detsamma.

Men själen då? Intellektet? Du tar självklart några kurser i det eller det, gärna ekonomi som är en symbol för framgång. Huruvida du kan tillgodogöra dig innehållet är inte det viktiga, nej, hellre har du en titel än kunskap. Och innehåll förresten, i ekonomi? Det svåra är att våga sig in på själsliga vandringar längs någon trosuppfattnings stig, men du satsar på buddism eftersom det är i ropet. Du åker på en retreat och finner dig själv.

En förpackning perfekt människa står färdig att skåda.

Kommentarer
Postat av: Lolita

Orkar knappt läsa ditt "fan vad jag är smart" - inlägg men vad gör det, för om du kollar på din statistik så ser du ju en klar uppåtgående kurva av besökare och det var ju det du ville med din modebloggsdiss, så what can I say, enjoy dina femton minuter i rampljuset..

Postat av: Maria

Alltså jag kan knappt hålla med om ett ord av det du skriver..
Jag vet att nästan alla bloggar innehåller ett uns av mode och kläder men vad gör det?
Sen måste jag bara fråga om dessa "regler" du nämner på hur man ska klä sig?
Jag kan säga såhär, det finns inga regler för då skulle alla se exakt likadana ut och ingen skulle ha en personlig prägel på sina kläder som just speglar ens inre.

2007-07-31 @ 19:04:32
URL: http://slaria.blogg.se
Postat av: Maria

Ett litet tillägg, låt alla bara skriva vad dom känner för att skriva.
Vill du sitta och göra något negativt av alla som skriver om mode så visst men du behöver inte övedriva och få det att låta som att vi kastar bomber omkring oss eller något åt det hållet.
Hela din blogg känns nästan som en avundsjuk hyllning till alla oss som verkligen kan blogga om nånting vi tycker är kul och intressant..

2007-07-31 @ 19:08:14
URL: http://slaria.blogg.se
Postat av: Mästaren och Margarinet

Ja, det är en avundsjuk hyllning, till något som varje dag förändrar världen. Mode!

2007-07-31 @ 19:23:13
URL: http://mastarenomargarinet.blogg.se
Postat av: Malin

Jag vet inte vad du ville säga med din kommentar till mig men inget av det du skriver i ditt inlägg här stämmer in på mig.

2007-07-31 @ 19:56:25
URL: http://malincecilia.blogg.se
Postat av: Malin S

Seriously, jag tycker inte du ska tycka att du är så mycket finare & kulturell, intellektuell o.s.v än andra människor. Ditt resonemang är dessutom extremt passé och uttjatat.
Som du kanske vet är det bara Gud som har rätt att döma.

2007-07-31 @ 21:49:14
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: Therrorese

Oj, Mästaren. Vilken folkstorm du skapat...:)

2007-07-31 @ 23:14:13
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Karin i London

haha, sjukt kul. kul fraga du stallde mig forresten - ja, man dricker tyvarr ganska mycket. det bara blir sa, som med en massa annat... jag ska ga och fota en outfit eller nat annat coolt nu :)

2007-08-01 @ 00:57:32
URL: http://beetlebum.blogg.se
Postat av: Mästaren och Margarinet

Här har vi en person med humor. Karin i London. Tack för att du finns i en värld fylld av humorlösa individer!

2007-08-01 @ 18:03:40
URL: http://mastarenomargarinet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback