Knarkdeal

Satt på tåget för ett tag sedan. En långhårig kille, finnig som fan, ganska ung men redan i alkismundering, det vill säga WCT-overall, snackade högljutt i mobilen. Det här är vad jag snappade upp:

"Alltså, vad är det för kemikalier det handlar om? Intresse och efterfrågan kan snabbt uppkomma om det handlar om rätt grejer. Det ska vara schysst kvalitet asso. Labbet får inte vara av låg standard. Det blir så trist upplevelse med verktygen då. Kanylen... skjuts in i venen, sen O D. Inte min grej riktigt det där med överdoser. Polisen börjar dyka upp vid märkliga tider på dygnet, ja, trakassera en. Sen är det ju det där med att det finns en risk att koola. Att slänga in handduken för taskigt tjack, det är ju inte vad jag längtar efter, precis.

Nä, så om ditt kemikalieföretag säljer rena grejor, bra upplevelser. Då är jag intresserad!"

I slutet av samtalet var det något som hände. Killen blev tyst en stund och fortsatte sedan:

"Vadå AKZO Nobel, tror ni att ni får nåt jävla nobelpris i kemi bara för att slänga ihop rätt formel till lite smack, va? Men det är klart, om ni skulle få nobelpriset kunde ni ju höja priserna, men då skulle ju inte jag ha råd. Nä, hör av er när ni vet mer om grejerna. Peace."

Han slog ihop mobilen med ett klick. Tittade upp, såg sig runt, registrerade de nervösa blickarna.
"Tror ni jag får rollen", frågade han publiken med ett leende.


Kommentarer
Postat av: Therrorese

Hahaaa, skitkul! :)

Postat av: Karin

Alltid trevligt med eh intressanta medpassagerare...

Men jag måste få fråga (lyssnade på P3 idag och de hade ett långt inslag om böcker folk ljuger om att de har läst): Har du läst Bulgakovs bok eller tyckte du bara att det var ett kul bloggnamn?

2007-02-27 @ 15:58:51
URL: http://karinsaventyr.blogspot.com/
Postat av: Mästaren och Margarinet

Therror - jag tackar dig och hoppas du bär din medalj med stolthet!

Karin - lyssnar bara på P3 när jag kör bil och eftersom jag inte äger någon, blir det inte mycket. Men något jag gjort är att ha läst Mästaren och Margarita om Professor Woland, den skjutgalna katten, poeten Ivan Nikolajevitj Bezdomnyj och den olycklige redaktören Berlioz, med flera. Parallellhandlingen i boken är intressant den med, förlagd till Jesu tid.

Fast visst är det ett skönt bloggnamn. Kom på det på tåget och var helnöjd, fram tills dess att jag hittade någon sida där de gjort om kända titlar och deras författare. Merde! Men ingen hade snott namnet till nån blogg.

Chao,

M

2007-02-27 @ 16:11:52
URL: http://mastarenomargarinet.blogg.se
Postat av: Karin

Och så fick du med en massa detaljer om boken också. Duktigt! Det är en bra bok, han är en bra författare - speciellt när det gäller att skapa stämningar.

Jag har inte heller nån bil så jag lyssnar på P3 hemma...

Jo, visst är det ett bra bloggnamn.

2007-02-27 @ 16:21:53
URL: http://karinsaventyr.blogspot.com/
Postat av: Mästaren och Margarinet

Merci, gracias, jan:kuje, spasiba et al.

Det är bra att inte ha bil. Man utmanar sin egen uthållighet med andra människor på kollektivtrafiken. Det är bra att orka med andra människor, världen blir lite finare då - eller ofta i alla fall. Vissa dagar är det drygt i den hyssj-symbol-markerade kupén, att höra fulla människor vara roliga när man önskar ett tyst pensativt rum. Då brukar mitt blod koka ett tag och sedan begrundar jag dessa medmänniskor, eftersom det är edt de faktiskt är, ser vad som gör dem mänskliga och värda att tycka om. Vissa kan det vara svårt med, men hos andra ser man lätt de humana dragen genom sprickorna i den hårda eller dråpliga ytan.

Well... that's me. Nice to have met you!

/M

2007-02-27 @ 16:31:20
URL: http://mastarenomargarinet.blogg.se
Postat av: Therrorese

Jag bär min medalj med oerhörd stolthet!

Värme!

2007-02-27 @ 16:41:22
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Annarki

ahahha, det var skoj!

2007-02-28 @ 22:37:39
URL: http://annad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback