to eat or not to eat sushi

Mr Skaggs och jag följde den sunda trenden inför Beach 2012, dissade pizza och körde ner till hamnen. Väl framme vid Shika (tror jag den heter, men vet inte vad det betyder), gick vi den där halvtrappan ner och in i lokalen, en gammal gedigen fiskaffär-go minimalistic japanese restaurant, som sjuder av jazz. Skaggs, även kallad M i inlägget Het tandhygien, skämde bort sig själv med en elva bitars medan jag tog en åtta med ett väldigt japanskklingande namn som är omöjligt att minnas. Vi satte oss och sörplade soppa utan sked, dividerade lite kring märkliga händelser i våra liv och fick snart in maten. Jag begynte en historia om en vän, den konstigaste mannen i världen enligt källor, langade in en sushibit med ingefära och wasabi. Om måttet wasabi var tillräckligt? Skaggs garvade sig fördärvad åt mina miner, Jim Carrey slightly animated, mina kinders explosioner och brandsläckartagen med folkölen. Är sushi verkligen hälsosamt?

Det finns en inspelning av nästa tugga sushi, med något mer wasabi. Any requests?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback