Ett språkmongos uppväxt

Bubba kallar sig själv för språkmongo och refererar på detta, ack så politiskt korrekta vis, till någon som är född med en kromosom för mycket. Att han i sammanhanget kallar mig för bollmongo när jag inte alltid fångar bollar som jag ska, det är en annan historia. Vi steppar åter in på förklaringen av språkmongot Bubba, utan att på det sätt vilja förnärma någon äkta mongoloid person (till saken hör att jag har en farbror som är mongoloid och är en skön snubbe). Bubba tror sig ha grava problem vad gäller inlärning av främmande språk, vilket ofta visar sig i en kompakt tystnad då till exempel engelska ska talas. Vidare tror han att jag har bättre möjligheter till språkutövning, av någon anledning. Men då vill jag ha med dessa briljanta passager som Bubba författat, som en antites till hans självpåtagna språkmongoloiditet:

"Säkert e den där Sture Dahlström hur cool som helst. En som inte är speciellt cool är mjukporrfantasten och usla recensenten Nils Petter Sundgren. Fastnade och drog på smilbanden när jag läste den andra meningen som inleddes med orden "En pilsk gubbe" men när jag läste vem som skrivet det försvann leendet. Men läste vidare gjorde jag, och blev intresserad. Kanske NP visar god smak för en gångs skull. Vem vill inte fördjupa sig i en författare med "fattiga, fräcka, respektlösa och ständigt kåta" karaktärer."

Som svar på mitt inlägg -
Kollade in huset igen. Såg några märkliga röda linjer skära förbi tomtgränsen. Försvarsmakten ämnar skämta. De har slagit upp ett skjutfält invid husknuten. Inte undra på priset på boningen. Men börjar de skjuta skjuter jag tillbaka. Man har väl läst Sture Dahlström.
skriver Bubba:
"Vad ska du skjuta tillbaka med? Ett påhittat ryggskott kanske!"

Jag tycker att dessa rader andas litteratur. Skaffa dig en blogg, Bubba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback