En, av samhället utbildad, mördare

Gick in på ett hak och beställde dött djur med grönt och friterat till. Tänkte på hur jag straffsparkat en duva in i mål, in i döden, en sudden death jag inte räknat med och sista krymplandet, ångesten, och lidandet kände duvan komma under en SEAT. Jag dödade. Mördade mitt största villebråd med min snubblande fulla fot.

Efteråt tänkte jag på min kyla som kunnat trycka kulor in i människohjärnor, bara jag varit tillräckligt intresserad av det. Staten utbildade mig till mördare och fortsätter utbilda mördare. Vi är produkter av det meningslösa samhället som försöker vara meningsfullt. Samhället vill bilda ett nät av goda medborgare, vissa utbildade mördare, ett nät för att knyta samman. Och ett nät är det, bara det, och många, många, och några hål mer än så finns det däri.

Tänker du någon gång på det mörka i dig, det som kan få dig att döda av en given anledning, i ett givet ögonblick?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback