Du låtsas hela tiden

Allt detta låtsande. Att man är rik. Att jag är fattig och under - och värd mer därnere än om jag satt på en tron. Och det är bara jag som satsat tankar i denna illusion, dubbelbottnad som alltid. Även i försvarandet av kommunismen vill jag inte kalla mig kommunist och inte höger, knappast vänster heller. Tvekar när opinionsmätningen går runt i rummet. Vet vad jag står för och tänker fritt, men oftast är det ju från vänster de intelligenta, hållbara argumenten kommer ifrån. Jag

Vinner alla på globaliseringen? Ja, till en början.

Vad tycker naturen? Naturen tycker inte, för den har ingen talan.

Hur gör vi då? Vi konsumerar vidare för att glömma att vi förstör vår värld.

Och en moderat? Han sitter tillfredsställd i sin BMW SUV och kör för fort för att hinna tänka att det finns kollektivtrafik att begagna sig av ibland.

Fördomar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback