Vad är du rädd för George Bush?

Jag stod framför mannen som lagt världen under sina fötter. Hans Secret Service-vakter hade clearat mig, ansett mig vara en säker person för presidenten att träffa. George, som han bad mig kalla honom, hade lagt undan sin texanska hatt - den hatt som betyder vila - och visade mig med händerna: shoot. Det är inte ofta han tillåter andra skjuta först, tänkte jag och frågade honom: Vad är du rädd för? En lång tystnad. Jag är rädd för att min fru ska dö, säger han, och att jag ska bli ensam. Hon är min trygghet.

Hans svar var lika oväntat som mänskligt och jag satte upp en post-it-lapp på insidan av min panna: Tro aldrig att du vet ett svar innan du får det, tro aldrig att du vet allt om en människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback