Kräv semester

Måndag morgon och ögonen vill inte riktigt bli av med helglimmet, inte vänja sig vid att se kollegor och arbetsuppgifter. Ibland kan man förbanna sin medvetenhet om en annan möjlighet, en tillvaro i sol och värme. Kunde jag ta med mig tio människor dit, säga till dem: "Kräv semester", skulle jag göra det och lära känna dessa, mina gamla vänner, ytterligare. Bäst hade varit om den funktionen kunnat ligga utanför tid och ekonomi, en parallell värld att stiga in i hur länge man ville, medan allt annat flöt på i sitt underbara malande under veckorna.

Jag tror att jag öppnar den där funktionen nu, kliver in, låter mitt skal vara kvar för att fylla ut det som ska fyllas ut.

Kräv semester och följ med, eller abonnera på funktionen jag uppfunnit. Rådgivning finns på 555 -find-the-essential-about-whatever...

Kommentarer
Postat av: Nu eller aldrig...

Jag skulle gärna ta semester!!Detta är en seg måndag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback