Konsten

Ibland tar konsten inget som helst grepp om mig. Vissa tavlor kan vara otroligt platta och de insyltade kan prata ihjäl sig om dess fördelar utan att övertyga mig. Andra dagar väcks jag av konsten. Det är som att konsten andas med mig, en slags kärleksakt företas och jag blir euforisk. Hur kan jag och konsten ha så olika dagar? Är Picasso bara en mästare under rätt förutsättningar? Nämligen att betraktaren mår väl, har vaknat efter god sömn, fått sin gröt och är redo.

Captain Morgan är ibland en mästare, för vissa, men jag har aldrig nått upp i deras ranger.

Kommentarer
Postat av: Karin

vad jag tror på angående vitaminer är att man måste leva sunt och äta en väl balanserad kost så man får i sig viktiga näringsämnen, antioxidanter och vitaminer.. när man väl blivit förkyld är det försent att börja "proppa i sig" vitaminer.. det ksulle man gjort tidigare
men vad jag också märkt på sista tiden är att många tar det som jag skriver på min blogg så väldigt seriös.. själv är jag inte så seriös av mig, skriver mycket med en smula ironi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback