Hiphopen är död

Råkade mig in i vardagsrummet för lite påfyllning. TV:n står på. En hiphopare står framför en bil, släpper en massa sedlar omkring sig, kanske kastar dem på en av tjejerna som juckar febrilt framför den breda plattityden till bil. Han rappar på om pengar, ho's och hur tuff han är. Käften är full av guldtänder som i sin tur är fulla av gnistrande ädelstenar.

Jag ska alltså vilja bli som den här killen. Well.

Kolla in Chris Isaacs gamla video till låten Wicked Game, jämför med vilken hiphopdrypa som helst.
Vad tycker du sen? Vad är vackert? Vad är sensuellt? Var skulle du helst vara?

Jag i Helene Christensens armar... ok, hon är inhyrd för jobbet i videon, men ok, skulle stå ut med det. Även om hon nu är femton år äldre än när det begav sig.

Kommer inte att kasta dollarsedlar på kvinnor, sätta in guld och diamanter i käften - trillar gaddarna ut så... då får man se ut som en ishockeyspelare. Ska jag stå framför en bil är det jag som juckar och då framför en FIAT 127 eller liknande (googla).

Hiphopen kan jag gilla, musiken... men helst får den spelas på radio så jag slipper se den monotona upprepningen av videoteman. De tror sig vara cutting edge, men befinner sig så djupt i mittfåran att de inte kan se upp åt något håll för att se en annan farbar väg.

Hiphopen är död, i videoform. Leve beats och rap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback