Abstinens

Att inte få uttrycka sig, inte få sända i väg sina mer eller mindre välmåttade inlägg, gav mig igår stor abstinens. I desperationen startade jag en ny blogg på blogspot.com bara för att kunna skriva vidare. Tyvärr var den inget vidare. Uppläggningen på bloggen, alltså. Mina fantasier och drömmar, önskningar och böner, hade hjälpt tills idag. Blogg.se, hjärtat av min tillvaro - patetisk, men ändå en tillvaro - har åter börjat pulsera av nytt liv. Vet inte i vilket Emergency Room återupplivningsförsöken gjordes, vad som defibrillerades, men sanningen är den att vi bloggknarkare nu kan fortsätta vår aktion, det finns liv igen!

Skolbarn brukar få ordinerat en viss datatid per dag. Det är nog dags att göra det för mig med, att reglera knapprandet. Problemet är bara att det inte finns något lås på min dator och ingen maktinstans existerar som kan införa sanktioner vid överträdelser. Möjligtvis kan jag fråga min flickvän om hon vill ha makten över mig - att jag isåfall lämnar över makten frivilligt i hennes händer. Hon kan säkert mäta ut något kännbart straff ifall jag inte lyder, till exempel att mina pengar ska stödja hela hennes shoppande eller starta en sexstrejk som stoppar upp mitt libido. Hmm... vill jag verkligen överhända så mycket makt?

Bäst jag spelar tärning om det.

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Det där kanske var lite VÄL mycket makt att ge bort...;)
Men jag håller med, jag har oxå blivit en knarkare. Tror det är obotligt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback