Non-shopaholic

Det värsta när man ska ut och handla är när man har sin flickvän med sig och hon har glömt bort att man ogillar shopping. Istället för att snabbt gå in och köpa det man ska ha får man spendera timmar med att shoppa, som många kvinnors favoritsport heter. Man får skavsår på höfterna av alla byxor som åker på och av. Ens hjärna har ställt sig helt still, man har blivit en skyltdocka. Någon gång ska man hosta fram ett leende ja eller oftare ett lätt nej - det hör till.  Bäst vore om jag kunde säga nej och nyansera mig lite, men ett nej är ok. Man måste säga nej för att vara en god shoppare. För säger man inte nej tar ju shoppingen slut för tidigt och då har man ju inte fått dryfta sina motsatta åsikter om de olika plaggen och det är ju denna kritiska hållning till kläder som är det stimulerande.

Att jag inte fattat det?

Nu har jag så stora hål i jeansen att jag måste gå och handla ett par, men shoppa... nej, det får man mig inte till - det tar bort tid från livsnödvändiga aktiviteter som till exempel bloggande.


Kommentarer
Postat av: Anna

dels är skorna inte använda en enda gång och dels håller jag glassen några centimetrar ovanför.

Postat av: Minna

det va inte bra

2007-04-23 @ 19:00:17
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Malin

Hahaha :D men ni är snälla som står ut ibland ;)

2007-04-23 @ 21:11:19
URL: http://thisismyown.blogg.se
Postat av: Cibag

Shopping e livet, det är bara att fatta!

2007-04-24 @ 19:28:09
URL: http://cibag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback