Het tandhygien

Min gode vän M gick till tandhygienisten igår. Han har ett rätt komplicerat förhållande till tandläkare och dess likar. De önskar att M snusar mindre och han orkar inte höra deras sakliga ord som likafallt låter som gnäll. Han vill helt slätt att de ska utföra servicen han betalar för och det kan man knappast hålla emot honom. Förra gången han lade sig i en tandhygienists stol fick han en barbarisk behandling med endast manuella tortyrverktyg. Tandhygienisten var samtida med Järnladyn och lika bestämd, speciellt vid punkten: moderna verktyg är av ondo. När M satt sig upp och spottat en liter blod eller så fick han reda på att han hade tio "början till hål" och att han förutom detta kanske skulle behöva käkkirurgi. M slog sig in på en förskräckt tankebana: Var han tvungen att sälja bilen för att ha råd med ett sånt projekt? Vid det följande tandläkarbesöket visade det sig att han hade ett hål som behövde fixas, men inget av det andra som Järnladyn förutspått var sant. M blev lättad och förbannad på samma gång.

Igår hade han sett till att få en annan tandhygienist med motiveringen: "Tandhygienisten jag hade förra gången var totalt kass", vilket han exemplifierade med hennes feldiagnos. Den nya käftskraparen var en yppig kvinna eller snarare brud på, i runda slängar, 24 år. När hon ville komma åt i M:s gap bad hon honom lägga huvudet åt sidan och, faktiskt, fick han vila med pannan mot hennes byst. Det var till och med så illa att han kände hennes bröstvårta mot sitt pannfläsk. Han tänkte: Tror hon att det är jag som tryckt mig mot henne eller är hon medveten om att det är hon som ordnat det här läget? Ska jag försöka dra mig undan något för att undkomma kontakten? -  och gjorde ett försök, men hon föste tillbaka hans huvud för att få rätt arbetsvinkel. I den ställningen låg M och omvärderade tandhygienistkåren. De använder inte bara hårda verktyg för att plåga sina patienter, tänkte han och tyckte synd om sig själv.

Kommentarer
Postat av: miliz

tackförtipset !

Postat av: Karin

hur jag gör? hum, det vet jag inte hur jag ska svara på:)

2007-04-26 @ 07:44:32
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Anna

haha Mästaren och Margarinetdieten - roligt namn =)
tack för dina ord!
kram!

2007-04-26 @ 08:00:55
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Minna

tycker inte om tandläkaren ;(

2007-04-26 @ 08:50:02
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: M

Du är välkommen, mästaren, att ösa ur mitt dråpliga liv när du helst behagar. Du har fångat mina tankegångar på pricken. Dock var det roligare att läsa om det - än att uppleva det.
/M

2007-04-26 @ 10:10:38
Postat av: Linus

Tackar tackar, Mästaren! Jag gillar att skriva och jag får ofta ihop det rätt fint. Jag brukar inte läsa så mycket av det andra skriver men jag måste säga att ditt skriftsätt är väldigt fängslande och det du skriver om är kul. Det är en bra egenskap att göra ett ämne som tandläkarbesök till en intressant händelse.. Keep up the good work!

2007-04-26 @ 11:07:47
URL: http://alacarte.blogg.se
Postat av: NewMe

Jag brukar ha liknande upplevelser med min tandläkare som din vän hade med 24-åringen. Det är ju tur att min tandis är av manligt kön. =)

2007-04-26 @ 15:48:33
URL: http://newme.blogg.se
Postat av: blowthedust

Min fundering är nu, ska han byta igen eller ha samma nästa gång? Nästa kanske bara blir ännu värre. Haha. Jag tycker synd om honom.

2007-04-26 @ 17:37:13
URL: http://blowthedust.blogg.se
Postat av: M

-> blowthedust

Jag kommer att gå till samma, alla kan bättra sig :)

2007-04-27 @ 17:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback